Разработка индивидуального дизайна
  •   (0626)41-76-67
  •   84307, м.Краматорськ, вул. Благодатна, 80
  •   school17-kramatorsk@ukr.net
  • Кожна дитина-особистість!

  • Кожна дитина-особистість!

  • Кожна дитина-особистість!

  • Кожна дитина-особистість!

  • Кожна дитина-особистість!

  • Сторінка психолога


    Що потрібно знати батькам про дітей,

    які  пережили травму

    Рекомендації фахівців педагогам, батькам

    МБОУ «Центр ПМСС»

    директор Крайзман В.Є.

    ▪ Що діти можуть переживати травму так само, як дорослі.

    ▪ Що реакція дітей подібна до реакції дорослих, які пережили травму.

    ▪ Що реакції посттравматичного стресу інші і більш різноманітні, ніж реакції горя.

    ▪ Що діти не обов’язково повинні бути жертвами або свідками, щоб отримати травму: досить, що вони мають відношення до когось (друга, родича, ровеснику), який пережив травму.

    ▪ Що насильство — це не єдиний тип події, яке може травмувати дітей: їх можуть травмувати дорожні аварії, пожежі, серйозні хірургічні процедури, смертельна хвороба близької людини, трагедія на воді, виявлення тіла, розлучення, розлука з батьками, авіакатастрофи, повені, урагани і т.д.

    ▪ Що трагічна подія в родині (наприклад, вбивство одного з членів сім’ї) може травмувати всю сім’ю.

    ▪ Що кожен член сім’ї реагує на травму по-своєму.

    ▪ Що подібні реакції у одних будуть виражені сильніше, а у інших — слабше.

    ▪ Що чим довше діти, які пережили травму, живуть без спеціальної допомоги, тим з більшою ймовірністю посттравматичний синдром може набути хронічного і надзвичайно хворобливий характер.

    ▪ Що травматичну реакцію не можна запобігти, але можна звести до мінімуму її негативні наслідки для навчальної діяльності дитини, її поведінки, особистості та емоційного розвитку, якщо якомога швидше звернутися за допомогою.

    ▪ Що діти, коли їм надається така можливість, можуть і хочуть звернутися до деталей травмуючої події.

    ▪ Що діти, які пережили травму, повинні перебувати під наглядом протягом декількох років, оскільки травматичні реакції можуть повертатися і через багато років .

    ▪ Спеціальне втручання фахівця з травмі може допомогти дитині відчути полегшення, звільнення від того жаху, який вони відчувають, а також зберегти почуття контролю над «монстрами», яких пробуджує пережите.

    ▪ Що діти, батьки яких звернулися за допомогою до фахівця по травмі, будуть вічно вдячні батькам за те, що ті з розумінням поставилися до їх потреби поговорити з кимось, хто розуміє, який жах вони відчувають.

    ▪ Що не кожен психіатр, психолог, соціальний працівник, шкільний радник або лікар знає, що таке травма і як краще допомогти в цій ситуації.

    ▪ Що існують питання, які слід задати, щоб з’ясувати, наскільки шкільний радник, соціальний працівник і т.п. може бути корисний дитині.

    ▪ Що існують абсолютно особливі способи реагування на особливі реакції дитини.

    ▪ Що дитина, який пережила травму, гостро потребує їх терпіння, захисту, безпеки і довіри.

    ▪ Що їм самим теж потрібна підтримка.


    РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА ПЕДАГОГАМ

    по роботі з агресивними учнями.

    1. Ніколи не дозволяти собі образити їх, в діалозі не використовуйте жаргонні і лайливі слова — це не дасть їм права ображати Вас і не демонструвати в поведінці все, на що вони здатні.

    2.Спылкування  на рівних, але не впадати в залежність від них. Краще кілька дистанційно.

    1. У відкриту не боротися, так як це погіршить відносини. Слід враховувати особливості, бурхливі реакції.

    4.Зупиняйте спокійно, з незворушним обличчям, дійте при мінімумі слів.

    1. Обговорюйте поведінку тільки після заспокоєння.
    2. Мстиві, іноді роками чекають, щоб помститися, тому краще не відкидати їх.
    3. З’ясуйте, як виникає агресивна поведінка і яке можливе рішення.
    4. «Ім’я», ти засмутився, тому що … Ти можеш переживати, але не маєш права ображати інших. Що потрібно зробити, щоб заспокоїтися і при цьому ні на кого не нападати? Пропонуйте щось своє тільки на додаток до сказаного.
    5. Перед сильними — елементи раболіпства, зі слабкими — агресивні. Можуть бути настирливими, солодкими. Необхідно розуміти цей механізм, в роботі враховувати це і не дати собі образитися на дрібниці на нього.
    6. Не можна погрожувати і шантажувати, так як в якийсь момент це перестає діяти і Ви будете непереконливі і безсилі.
    7. «Войовничість» дитини можна заспокоїти своїм спокоєм.
    8. Знайти привід похвалити його, особливо це добре через деякий час після покарання. Дитина переконається, що претензії були до його вчинку, а не до особистості в цілому.

    Психотехнічні вправи,

    які розвивають вміння стримувати свої негативні емоції і невдоволення оточуючими, краще розуміти інших людей.

    «ДЕНЬ БЕЗ ЗАУВАЖЕНЬ»

    Вчіться стримувати свої негативні емоції, своє невдоволення оточуючими. Вам, безумовно, хочеться сказати, що ви думаєте про них, але тим, хто поруч з вами, неприємно переносити прояв вашого зневаги. Вчіться не лаятися.

    Дайте собі слово-цілий день всім все прощати, приймати, слова інших з розумінням, нікого не критикувати, не робити зауважень (як би цього не хотілося), не засуджувати вчинки однокласників, членів своєї сім’ї і не сваритися ні з ким.

    Якщо вийшло і ви цілий день змогли прожити саме так, то через пару днів збільшуйте цей період до двох днів і т.д. Доведіть тривалість вправи до одного тижня, а потім проаналізуйте, що змінилося б вас і у ваших стосунках з людьми.

    «ПРИЄМНА РОЗМОВА»

    Якщо питання, яке викликає у вас неприємні емоції, не дуже принциповий, прагнете спілкування з людиною зробити просто приємний. Правий ваш співрозмовник або не правий (зараз це не має принципового значення). Постарайтеся, щоб цій людині з вами було добре, спокійно і у нього з’явилося бажання ще раз зустрітися і поговорити з вами.

    Потім ще раз обов’язково поговоріть з ним і дізнайтеся, що він думає про минуле вашої бесіди. Чи справді йому було приємно розмовляти з вами.

    «Я РАДИЙ ТЕБЕ БАЧИТИ!»

    При зустрічі з будь-якою людиною, навіть з тим. кого ви зовсім не знаєте, перша ваша фраза повинна бути такою: «Я радий тебе бачити!» Скажіть це від щирого серця або подумайте так і тільки після цього починайте розмову.

    Якщо в ході бесіди ви відчуєте роздратування або гнів, то кожні 2-3 хв вимовляєте подумки або вголос ці слова: «Я радий тебе бачити!»

    «ДОБРА ПОСМІШКА»

    При всій своїй зайнятості намагайтеся частіше зустрічати оточуючих доброї і привітною посмішкою, тим більше коли до вас звернуться, також усміхнувшись. Якщо відразу не виходить, спробуйте посміхатися внутрішньої посмішкою, вона повинна бути завжди.

    «ВИКОНАВЕЦЬ БАЖАНЬ»

    Ви звикли виконувати всі свої бажання, а, тепер спробуйте виконувати бажання близьких, рідних вам людей, своїх знайомих, однокласників. Спробуйте жити відповідно до тих вимог, які висувають вони, а не ви.

    Для початку виберіть найбільш приємну для вас людину і постарайтеся виконати всі її бажання без всяких умов з вашого боку. Якщо не вийшло, через 1-2 дня зробіть ще одну спробу здійснити бажання іншого близької вам людини.

    Якщо це вийшло, поступово збільшуйте коло людей, бажання яких ви будете виконувати.

    «Споглядач»

    Навчіться ставитися до всього, що з вами відбувається, як посивілий східний мудрець, тобто перш ніж реагувати на слова або вчинки близьких, однокласників, просто оточуючих вас людей, запитайте себе: «А як би вчинив на моєму місці мудра людина? Що б він сказав і зробив?»

    Приймайте рішення і дійте лише після декількох хвилин такого спокійного споглядального роздуми.

    «АНАЛІТИК»

    Розвивайте в собі звичку аналізувати всі раптові зміни в настрої: що сталося, що змінило моє настрій? Найчастіше задавайте собі подібні питання.

    А коли набереться два — три десятка відповідей, подивіться, які з причин зустрічаються частіше.

    Тепер залишається найголовніше — виключити причини, за якими ваш настрій так різко і несподівано навіть для вас змінюється. Постарайтеся не потрапляти в ті ситуації, які призводять до різкої зміни вашого настрою в гіршу сторону.

    «ЄДИНА РОЛЬ»

    Спробуйте увійти в образ, наприклад, флегматичної, спокійної людини, яка все бачить, все знає, і прожити в цьому образі кілька годин поспіль. Як би вам важко не було, які б приводи і причини не виникали, вам не можна виходити з образу.

    Реагуйте на те, що відбувається так, як би реагував ваш герой — флегматик. Спочатку спокійно обміркуйте, що власне сталося, зберіть додаткову інформацію для прийняття необхідного рішення, відкладіть його ще на деякий час (раптом щось ще станеться), а тільки потім дійте.

    «РОЗДРАТУВАННЯ СКАСОВУЄТЬСЯ»

    Як би вам не хотілося розрядити свій поганий настрій на когось з близьких або знайомих, не робіть цього відразу. Знайдіть інший спосіб — зробіть міні-зарядку, послухайте улюблену запис, пройдіться по парку і м п.

    Потрібно сформувати в собі звичку — не проявляти своє роздратування відразу після його появи. Постарайтеся переключитися на щось більш приємне.

    Спробуйте для початку прожити цілий день, не дратуючись на слова і вчинки оточуючих вас людей, якщо вийшло, то збільшуйте термін цієї вправи до двох днів поспіль. Потім зробіть невелику перерву і ще раз повторіть. Два дня без роздратування! І знову збільшуйте тривалість «періодів без роздратування», наприклад, до трьох днів поспіль.


     


  •   (0626)41-76-67
  •   84307, м.Краматорськ, вул. Благодатна, 80
  •   school17-kramatorsk@ukr.net
By Serweer